Jay haalde rustig zijn schouders op toen Maya het had over het leren. Volgens hem had het niets te maken met verkeerd leren, maar meer leersnelheid. Hij claimde een snelle leerling te zijn, daarom kon hij het huiswerk tijdens de les maken. "Ik ben jaloers, Dat zou ik ook wel willen kunnen." Zei maya speels.
Toen het over de huiswerk afspraak kwam gaf Jay aan dat hij eigenlijk geen voorkeur had voor een avond. "Als het jou niet uitmaakt... Ik kan vanavond." zei ze voorzichtig. Ze wist dat het ging om huiswerk maar toch... ergens vond ze het spannend om Jay uit te nodigen.
Jay had op haar gewacht bij het lopen. "Als het niet gaat, dan moet je het zeggen." meldde hij. Op Maya's gezicht verscheen een glimlach, het was fijn als iemand rekening met haar hield. Ze was weer een beetje tot rust gekomen van de afgelopen stressvolle dagen. En het gesprek met Jay had daarbij geholpen, hij was rustig maar op een fijne manier. Maya vond het alleen vervelend dat ze niet snel kon lopen. Toen ze daar wat van zei vertraagde Jay's pas nog meer zodat ze hetzelfde tempo liepen. Ze moest, volgens Jay, geen zorgen maken omdat hij aan de stress kon ontkomen door een rustige wandeling. Het is weer eens wat anders dan zwemmen of tekenen Maya voelde de blik van Jay op haar rusten, hij vroeg wat zij leuk vond om te doen. In haar ooghoeken zag ze de glimlach op zijn gezicht. "Wat ik graag doe? Meestal zwemmen, tekenen of schilderen." Er verscheen een twinkeling in haar ogen en een vrolijke glimlach op haar gezicht. Je kon zien dat ze dit echt leuk vond. "Het leukst is het om portretten te tekenen, het liefst zo realistisch mogelijk." Ze keek Jay aan. Ze was wel nieuwsgierig naar deze man, Wat zou iets zijn waar hij blij van wordt. "Wat doe jij graag? behalve genieten van de rust en het mooie weer?"