Silverwood Academy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Silverwood Academy

De academie waar je jouw krachten leert kennen.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Laatste onderwerpen
» Het bos met de vervallen kerk
Het race circuit Icon_minitimezo mei 10, 2015 10:38 am van Maya

» De ballet academy
Het race circuit Icon_minitimeza mei 09, 2015 8:09 pm van Emily Blue

» kamer van Eliza en Emily
Het race circuit Icon_minitimeza mei 09, 2015 6:09 pm van Emily Blue

» Het meertje
Het race circuit Icon_minitimewo apr 15, 2015 6:19 pm van Aidan.

» De centrale parkeerplaats
Het race circuit Icon_minitimewo apr 15, 2015 10:06 am van Ellen

» Ellen's flatje
Het race circuit Icon_minitimewo apr 15, 2015 9:56 am van Ellen

» Dansstudio Beats & Violins
Het race circuit Icon_minitimedi apr 14, 2015 8:22 pm van Féren Oneira

» Het bos meertje
Het race circuit Icon_minitimedi apr 14, 2015 8:12 pm van Emmalia Miller

» Het donkere parkje
Het race circuit Icon_minitimedi apr 14, 2015 7:51 pm van Shane Dubois

mei 2024
madiwodovrzazo
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
KalenderKalender

 

 Het race circuit

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Jared Howe
Level 1
Jared Howe


Aantal berichten : 39
Registratiedatum : 12-03-15

Het race circuit Empty
BerichtOnderwerp: Het race circuit   Het race circuit Icon_minitimema maa 16, 2015 1:25 pm

Het race circuit Racecircuit

Het race circuit van Londen. Al lag het dan een paar kilometer buiten de stad. Het was een redelijk grote baan met een paar uitdagende bochten. Menig motorsport fanaat is er wel eens geweest en heeft er dus motors en auto's voorbij zien razen. Elke week word er wel geoefend door jong en oud... Bij de finish was er een grote tribune die uitkeek op de pits.

Een redelijk lange jongen duwde zijn motor de ophanger uit. Hij had zijn auto op het parkeerterrein geparkeerd en hij liep in motorpak naar de ingang van de pit. Zijn helm hing over zijn stuur en hij keek even om zich heen wanneer hij zag dat er een paar mensen op de tribune zaten en Jared liep naar zijn eigen pit garage. Hij zette de motor op de standaard en liep naar de garage deur. "Hey Jar!" Klonk het achter hem. Hij draaide zich om terwijl hij de garage deur open duwde. "Hé Emma, ga je ook weer rijden vandaag?" vroeg Jared aan de lange blondine die voor hem stond. "Ach nee, ik ben net klaar. Ik wist niet dat je kwam, anders had ik wel een revanche tegen je gewild." sprak ze pruilend. Jared schudde zijn hoofd en liep naar zijn motor welke hij binnen zette. "Sorry Emma, maar je weet dat deze niet te koop is." zei hij, wetend waar ze op doelde. "Vertel me dan op zijn minst waarom je motor zo snel is." smeekte ze bijna. Jared zette zijn motor op de standaard en liep naar buiten. Zijn ogen even dichtgeknepen tegen het felle zonlicht, wanneer je net uit een donkere garage kwam. "Zodra je een opleiding motortechniek hebt afgerond kom je er zelf wel achter."zei Jared met een grijns van oor tot oor. "Je bent gemeen Jar."zei Emma glimlachend. "Ga naar huis of ga rijden. Ik ga me klaarmaken." zei Jared en hij draaide zich nu om, hoorde Emma weglopen.

Jared sleutelde nog een beetje aan zijn motor waarna hij klaar was en zijn helm op zette. Hij startte de motor en het geluid gaf hem kippenvel. Hij reed rustig de pit door en controleerde nog een paar waarden op zijn motor voordat hij het circuit op zou rijden. Zodra hij er reed en anderen hem voor waren gegaan zette Jared de achtervolging in. Hij reed het hele circuit door en haalde zo nu en dan wat mensen in die soms zelfs van hem schrokken. Jared was geconcentreerd en reed één, twee, drie, vier rondes voordat hij weer terug keerde naar de pits en zijn garage waar hij zijn helm afdeed en de waarden op zijn motor nog eens controleerden. Hij grijnsde tevreden. "Goede motor..." sprak hij tegen de motor.

Jared's motor:
Het race circuit Motorjared
Terug naar boven Ga naar beneden
Dean
Level 1
Dean


Aantal berichten : 405
Registratiedatum : 03-02-15

Het race circuit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het race circuit   Het race circuit Icon_minitimema maa 16, 2015 10:14 pm

Dean vond motors altijd al van die ruige machines. Hij had altijd bewondering gehad voor diegene die er mee kon rijden. En al helemaal respect voor diegene die er wedstrijden in deden of straatraces. Motoren waren machtige beesten die getemd moesten worden. In de verkeerde handen of verkeerd gebruik kon je er zware verwondingen aan over houden of er zelfs aan sterven.
Waarom hij naar deze plek kwam wist de man zelf ook niet. Hij kon totaal niet motorrijden. Echter was het goed weer geweest en had de man besloten om andere mensen te gaan bekijken. Om te kijken hoe sommige deze race circuit aflegde alsof ze het dagelijks deden. Het leek allemaal zo makkelijk. En dat was het juiste woord leek. In tegendeel. Dit moest vast een zware opgave zijn voor een groentje. Er wordt door veel geoefend jong en oud.
Dean liep langs een paar motoren en grijnsde. Sommige zagen er heel goed onderhouden uit. Hij kreeg zelf de neiging om een motorrijbewijs te gaan halen. Een autorijbewijs had hij al. Alleen rijden hier en in Bulgarije was een wereld van verschil. De man genoot van de zon die op hem scheen.
Op een of van de manier kwam hij langs een aantal garage's. Was hij nu serieus verkeerd gelopen? Tja, hij kwam hier tenslotte nooit. Hij zag iemand tegen zijn motor praten en trok zijn wenkbrauw op. Oké... Dat is vreemd. Dean liep richting de man maar bleef een paar voetstappen van de ingang van de garage vandaan. "Hey jij! Kun je mij zeggen waar de circuit is? Ben denk ik verkeerd gelopen."
Terug naar boven Ga naar beneden
Jared Howe
Level 1
Jared Howe


Aantal berichten : 39
Registratiedatum : 12-03-15

Het race circuit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het race circuit   Het race circuit Icon_minitimema maa 16, 2015 10:33 pm

Jared keek even op wanneer iemand duidelijk naar hem riep. Hij zat nog steeds op zijn motor en trok zijn wenkbrauw op. "Het is te zien dat je waarschijnlijk verkeerd bent gelopen. Je ziet er niet uit als iemand die een motor rijd." Hij grijnsde even en stapte van zijn motor af en reed deze verder de garage in waar hij deze op de standaard zette en de garagedeur dichtdeed. "Ik loop wel even mee joh. Geen probleem. Ik wou zelf ook even een korte pauze in lassen, de motor laten afkoelen en weer opnieuw wat testen." Hij grijnsde even en keek daarna naar hem. "Je komt hier niet vaak hé. Jared Howe..." Hij stak zijn hand even uit, wachtte tot ze elkaar hadden voorgesteld en liep hem daarna voor terug naar de tribune. Hij keek even boven op de trap over het parcours. Rustig ging Jared naast de jongen zitten en keek naar hem. "Dus... wat kom je doen? Bewonderaar op afstand of interesse om het ooit te gaan proberen?" Jared grijnsde en trok nu rustig zijn handschoenen uit en ritste zijn jas een stuk open. Het was een warm pak, vooral voor buiten de motorsport om.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dean
Level 1
Dean


Aantal berichten : 405
Registratiedatum : 03-02-15

Het race circuit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het race circuit   Het race circuit Icon_minitimema maa 16, 2015 11:00 pm

Dean bekeek zichzelf. Wat bedoelde die gast daarmee? Hij had inderdaad geen motorpak aan maar hij was wel wat stoerder gekleed. Een zwarte v-hals shirt met een donkerrode leren jas erop, een zwarte jeans die wat strakker om zijn gespierde benen vielen. Anders dan die pijpenbroeken waar hij in danste en dan zijn stoere bruine laarzen met studs erop. Ja, Dean voelde zich beledigd. Hij zag er goed uit zoals altijd.
Hij luisterde naar de woorden van de man die van alles begon te ratelen. Dean daar in tegen was niet bepaald een prater. Hij knikte beleefd."Thanks. Dat is echt tof." Oké. Dean had zijn opmerking weer weggewuifd. "Nee dat klopt." Hij gaf de man een stevige handdruk en keek hem even aan. "Grey." meer zei hij niet. Het bleef een gewoonte om alleen met zijn achternaam voor te stellen.
Na een tijdje kwamen ze aan bij de tribune. Die had Dean echt niet in zijn eentje kunnen vinden. Hij nam plaats. "Dat tweede." Hij glimlachte vriendelijk naar Jared. "Alleen te druk met zoveel andere dingen dat ik er niet bepaald aan toe kom." Zei hij met een lichte teleurstelling in zijn stem.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jared Howe
Level 1
Jared Howe


Aantal berichten : 39
Registratiedatum : 12-03-15

Het race circuit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het race circuit   Het race circuit Icon_minitimema maa 16, 2015 11:17 pm

Jared keek hem even fronzend aan en bewoog zijn hand naar zijn mond. Wreef even over zijn kin en keek toen even nonchalant naar het parcours. "Als je wil, kan ik het je leren weet je. Ik heb nog een motor in de trailer staan. Je zou het vandaag kunnen proberen als je wil, Grey." Hij haalde een hand door zijn haren en keek daarna naar hem. "Trouwens, geen zorgen over je kleding, je kan op zijn minst één van mijn jassen lenen en heb ook nog wel een broek. Je schoenen, ja, daar kan ik niet voor garant staan." Hij grijnsde en keek daarna weer naar het circuit. "Het is vrij rustig, dus de mogelijkheid is er. Ik moet nu alleen wel weer terug. Even snel de waarden testen en daarna leer ik je alles, mits je wil. Ik hoor het zo wel."

Jared stond op en verdween weer voordat er een antwoord gegeven kon worden. Hij rende weer terug naar zijn garage en zette zijn deur weer open. Hij trok zijn jas weer goed aan, zijn handschoenen en zijn helm en trok de motor achteruit uit de garage welke hij startte. Ja, de motor was genoeg afgekoeld om de test weer te doen. Hij hoorde het gewoon aan de motor. Hij gaf daarna gas en reed de pit weer uit. Hij reed de baan op en herhaalde alles van de eerste keer. Hij bewoog goed mee in de bochten en wist goed in te schatten wanneer gas te geven of gas los te laten. Echt remmen deed hij niet vaak op dit circuit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dean
Level 1
Dean


Aantal berichten : 405
Registratiedatum : 03-02-15

Het race circuit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het race circuit   Het race circuit Icon_minitimema maa 16, 2015 11:24 pm

Bij het voorstel van de man keken zijn donkere ogen Jared verbaasd aan. Eerst een tikkeltje ongeloof vervolgens neutraal en toen begon Dean te grijnzen. "Dat is echt geweldig! Uiteraard! Zo'n aanbod sla ik niet af." Gaf de man eerlijk toe. Dit was een kans uit a life time. Hij had nu toch tijd en die Jared bood het aan. En daarbij hoefde hij ook nog niet eens een eigen motor te hebben. "Die schoenen? Die kunnen mij niet veel schelen" Die mochten voor Dean zelfs gestolen worden, het interesseerde hem geen hol. Dan kocht die wel nieuwe. Deze kans liet hij echt niet aan zich voorbij gaan. Dean knikte. "Ik vind het prima!" Hij hoefde er niet over na te denken. Gewoon gaan met die banaan. Echter was Jared al weg.

Dean voelde het al kriebelen. Soms kon hij nog zo jeugdig zijn. Hij wilde het heel graag leren. Al heel lang. Helaas kwam er nooit wat van. En daarbij gaf zijn vader hem daar echt geen geld voor toentertijd. Op jezelf gaan in Bulgarije was vrij dom als je nog zo jong was geweest als hem. Hij mocht al in zijn handen klappen dat hij een auto rijbewijs had. Dean keek naar de motoren, liep nog wat rond en ging daarna weer op de tribune zitten. Hij had echt bewondering voor deze mensen. En dat had hij zelden. Niets buiten zijn eigen passies leken zijn interesses te wekken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jared Howe
Level 1
Jared Howe


Aantal berichten : 39
Registratiedatum : 12-03-15

Het race circuit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het race circuit   Het race circuit Icon_minitimedi maa 17, 2015 10:46 am

Jared grinnikte even, hij hoefde eigenlijk niet terug te gaan om een antwoord te halen van Grey. Hij had het antwoord al. Het enige wat hij hoefde te doen was de jongen ophalen om hem op de motor te laten springen. Hij zelf reed nu de rondes op zijn motor en trok het gas even helemaal open en reed een laatste ronde. De snelheidsmeter sprong omhoog. 310 Kilometer per uur. Ja, dat voelde wel erg prettig. Daarna liet hij zijn gas los en reed rustig langs de tribune en gebaarde naar Grey dat hij naar beneden moest komen. Jared reed daarna nog één ronde om vervolgens in de pitstraat te rijden en te stoppen voor zijn garage. Jared zette de motor af en zette de machine daarna op de standaard om zijn helm van zijn hoofd te zetten. Hij zuchtte even tevreden. En keek op wanneer hij Grey zag. "Hé man... je bent nog niet eens omgekleed." Jared grijnsde en hij sprong van zijn motor af en legde de helm neer. Hij liep naar hem toe en grijnsde. "We gaan je laten omkleden en je motor op halen. Dan leer ik je alles wat ik weet. Bijna alles dan, want mijn motor krijg je niet." Sprak hij daarna streng, maar grappend. Hij keek even naar hem. "Grey, vreemde voornaam trouwens." Hij glimlachte en liep naar zijn auto toe waar hij de aanhanger en de kofferbak opende. "In de kofferbak liggen de broek en jas, heb ook nog wel een helm. Hopen maar dat je die past. Dan laad ik je motor even uit, en jij gaat dat aantrekken." Hij keek hem even streng aan met een blik op de kleding. Daarna verdween hij in de aanhanger om er een motor uit te rijden. Hij was bijna identiek aan die waar hijzelf op reed, maar deze motor had in plaats van oranje accenten, fel groene accenten, plus dat hier iemand achterop kon. Jared wachtte tot Grey klaar was en duwde zelf de motor naar de garage. "Dus, heb je ooit op een motor gezeten of niet?" vroeg Jared hem rustig en hij zette de motor naast de andere op de standaard.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dean
Level 1
Dean


Aantal berichten : 405
Registratiedatum : 03-02-15

Het race circuit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het race circuit   Het race circuit Icon_minitimedi maa 17, 2015 10:55 am

Dean keek naar een van de motorbestuurders. Eentje ging wel erg hard vergeleken met de anderen. De meeste fluisterde dat het roekeloos gedrag was. Voor Dean daar in tegen leek het heerlijk om een snelheidsduivel te zijn. Gewoon de grenzen opzoeken en de lat steeds hoger leggen.
Hij keek verrast op dat die motorrijder naar hem wenkte. Hij keek even om zich heen maar niemand leek zich aangesproken te voelen. Nonchalant met zijn handen in zijn broekzakken liep hij richting deze persoon.
Hij liep naar de garage en grijnsde. "Man... Jij hebt skills." Dus van deze snelheidsduivel kreeg hij dadelijk les? "En nee? Hoe wil ik dat doen als ik de spullen niet heb?" Hij haalde simpel zijn schouders op terwijl hij glimlachte. De man lachte zachtjes bij zijn opmerking. "Ik heb het ook niet op je motor gemunt. Ik zou er sowieso niet op kunnen rijden zoals jij dat doet." Ja, Dean deelde vaker complimenten uit. Hij was de slechtste niet. Over de opmerking van zijn naam keek hij even weg. Wat moest hij daar nu op zeggen? "Dat is mijn voornaam niet." En hij gaf niet meer aanleiding om zijn voornaam mee te delen. Daar kon hij Jared veel te kort voor.
Het ging allemaal zo snel. Hij kreeg de spullen en moest zich omkleden. Dat deed hij dan ook. Gelukkig voor hem dat alles hem paste. Dat was wel grappig. Hoe toevallig was dit allemaal? De adrenaline gierde door zijn lijf en hij zat nog niet eens op de motor! Waar was hier een spiegel zodat hij zichzelf kon zien? De man zag een spiegel en bekeek zichzelf tevreden. Man man man. Je ziet er weer goed uit vent. Alles staat je. Ja, hij had een ego.
Bij de vraag van Jared glimlachte hij. "Zeker! Ik heb er al eens op gezeten voor een soort van dance photoshoot. Alleen gereden met zo'n machtig beest niet. Helaas." Hij keek naar de motor. "Zeg maar wat ik moet doen!"
Terug naar boven Ga naar beneden
Jared Howe
Level 1
Jared Howe


Aantal berichten : 39
Registratiedatum : 12-03-15

Het race circuit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het race circuit   Het race circuit Icon_minitimedi maa 17, 2015 12:26 pm

Jared trok een wenkbrauw op. "Skills? Ik test deze motor alleen omdat ik weer wat nieuws heb geprobeerd. En daarnaast rijd ik al een tijdje. Je wilt niet weten hoe vaak ik al ben gevallen." Hij was er vrij serieus over. "Toch bedankt voor het compliment." zei hij later en liet zijn voornaam voor wat het was. Sommigen waren dus geheimzinnig over hen naam. Oké... Kan... Jared is gewoon Jared en het maakte hem niet uit wat mensen met zijn naam deden.
Pas wanneer hij volledig omgekleed was en ze samen bij de motoren stonden grijnsde hij. "Een dance photoshoot. En jij noemt dat erop gezeten hebben. Eigenlijk, in feite, is het zo." Hij zette zijn helm op en duwde het vizier omhoog. "Stap eerst maar op, dan laat ik je eerst wel gewoon voelen hoe het gaat en hoe het voelt. Daarna kan je zelf proberen. Wat je moet doen is mij volgen in de bewegingen en in één lijn blijven met de motor." Hij stapte op de motor die Grey zou gaan rijden en startte de motor. Hij duwde de motor een beetje achteruit en keek naar hem. "Kom op, dit is in geen enkele manier nichterig of wat dan ook. Dit is een kwestie van veiligheid." Jared schoof zijn vizier dicht en gebaarde dat Grey gewoon moest gaan zitten. Jared wist echter dat dit ontzettend leuk zou worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dean
Level 1
Dean


Aantal berichten : 405
Registratiedatum : 03-02-15

Het race circuit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het race circuit   Het race circuit Icon_minitimedi maa 17, 2015 5:01 pm

Dean vond het moeilijk voor te stellen dat deze Jared vaker was gevallen in zijn leven. Hoe hij met de motor om ging, hoe hij het bestuurde en het zo zijn eigen leek te maken. Hij leek wel een aangeboren racebeest. Dean kon zichzelf ook wel zoals Jared zien. Alleen daar had hij op dit moment gewoon niet veel tijd voor. Graffiti en dansen waren zijn top prioriteit. Vervolgens school met zijn magie en zijn cursussen buiten Silverwood. Motoren kwamen ergens in het midden op een plek. Nog niet op de laatste plek natuurlijk. “Het lijkt wel alsof je met dit talent zo bent geboren. En ik geloof vast dat je het bent.” Gaf Dean eerlijk toe. “Hoe lang heeft het geduurd voordat je echt fatsoenlijk kon rijden?” Daar was Dean wel benieuwd naar.
“Ja… Met mijn breakdance outfit op de motor staan en wat kunstjes erop doen. Ik word wel eens vaker gevraagd voor shoots.” Hij staarde naar de motor. Dean volgde zijn voorbeeld en deed nu zelf ook zijn helm op. De man knikte. Hij begreep ieder woord maar stiekem was hij afgeleid door het intense geluid. De adrenaline begon al door zijn lichaam te gieren. Hij wilde zo graag rijden. De wind kunnen voelen, de trillingen door zijn lichaam laten gaan. Dean volgde zijn instructies op en ging op de motor zitten. Hij keek over zijn schouder toen hij voor hem kwam zitten. Dean keek weer naar voren en zijn mondhoeken gingen omhoog. Jared moest eens weten. Hij deed zelf de klep van zijn helm omlaag. “Damn… Dit is veel te lang geleden geweest.”
Terug naar boven Ga naar beneden
Jared Howe
Level 1
Jared Howe


Aantal berichten : 39
Registratiedatum : 12-03-15

Het race circuit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het race circuit   Het race circuit Icon_minitimedi maa 17, 2015 5:15 pm

Jared haalde zijn schouders op. "Ik denk wel een jaar of drie voor ik reed zoals ik nu rij. Maar ik ben niet geboren met het talent om motor te rijden. Eerder om eraan te sleutelen." Hij grijnsde bij die woorden en keek even naar hem wanneer hij kunstjes moest doen op de motor. "Voor de volgende keer mag je me Kawasaki wel eens lenen hoor. Custom made, dus er is er maar één van op de hele wereld en in mijn bezit." Hij grijnsde even. Hij moest nu gewoon even opscheppen over zijn motor.
Wanneer hij dan achter hem ging zitten keek Jared nog kort over zijn schouder en knikte toen. Zijn hoofd draaide zich weer richting de weg en hij trok rustig de gashendel open, zijn voeten op de kleine pedaaltjes zettend. Hij reed rustig de pits uit en keek nog even kort over zijn schouder naar Grey. Hij pakte kort de handen van Grey vast en sloeg ze om zijn middel. Als teken dat hij goed vast moest houden tikte hij er een paar keer op en keek toen weer voor zich. Hij bewoog met zijn voet omhoog om de motor in de eerste versnelling te zetten. Hij trok toen het gas open, schakelde nog wat op en zat al snel op 150 km/u met de motor. De eerste bocht kwam eraan, maar dit circuit was gemaakt voor snelheden 100 km hoger. Hij reed er met vol gas doorheen en liet de motor nu nog niet erg plat door de bocht gaan, maar de volgende kwam er al weer aan, hij schakelde zijn lichaam snel over, en doordat Grey goed vast hield ging hij als automatisch mee. Hij kwam nu al dichter bij de grond. Weer trok Jared na die bocht het gas meer open, naar de 200km/u. Hij naderde een bocht en weer kwam hij dichter bij de grond, zijn knie raakte net niet de grond, maar hij stak deze wel uit. Jared keek al snel weer vooruit naar de volgende bocht. En zo ging het door. Hij reed twee rondjes met Grey achterop en reed toen de pits weer in. Stopte bij de andere motor en schakelde de motor nu uit. Hij trok zijn helm van zijn hoofd en keek naar hem. "En... hoe vond je dat Grey? Klaar om het straks zelf te proberen?" Hij had een grijns van oor tot oor op zijn gezicht en stak zijn duimen omhoog. "Probeer het straks niet te veel na te doen. Je knieën kunnen je ook uit balans brengen namelijk." waarschuwde hij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dean
Level 1
Dean


Aantal berichten : 405
Registratiedatum : 03-02-15

Het race circuit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het race circuit   Het race circuit Icon_minitimewo maa 18, 2015 12:00 am

Sleutelen aan motoren leek Dean nu pas echt ingewikkeld. Hij wist natuurlijk hoe je paar klusjes in huis moest doen. Ook wist hij het hoognodige van een auto. Vooral als er iets mis was. Maar waren dat lastigere problemen dan bracht hij de auto gewoon weg naar de garage. De man floot zachtjes omdat drie jaar best lang is. “Drie jaar. Petje af. Ik dacht echt dat je dit al na een half jaar kon. Zo lijkt het gewoon.” Dean kon het ook niet echt uitleggen.
Jared vertelde hem over zijn Kwasaki. Hoeveel motors had deze kerel in zijn bezit? Was die rijk? In ieder geval sloeg Dean het aanbod niet af. “Die wil ik dan wel eens zien. Niet iedereen heeft smaak om een eigen motor custom made te maken. Daar heb je echt een goed oog voor nodig.” Dean grijnsde bij zijn eigen woorden. Hij bedoelde namelijk zichzelf. Eerst zien en dan zelf oordelen.
De gehele les ofja zien hoe een motor werkte was een beetje awkward. Hoe kon dit nu niet gay overkomen? Hij moest zelfs zijn armen om de middel van Jared rusten. Dit was de que om hem goed vast te houden blijkbaar. Vond Jared dit echt doodnormaal?
Het was tijd dat Dean zijn gedachte bij de motor waren. Daar ging de man nu op concentreren. Jared leek de snelheden op te bouwen. Wat een machtig apparaat vond de man het. De bochten waren nog het gaafst van alles. Aan de ene kant leek je haast te vallen en aan de andere kant kwam je steeds dichter bij de grond. Motor rijden had zeker zijn charmes. Hij lette goed op hoe Jared schakelde, hoe zijn houding was, de snelheid en ga zo maar door. Dean leek het allemaal zorgvuldig in zich op te nemen. Zo herhaalde Jared het en zo kon Dean nog eens goed kijken wat hij in de eerste ronde had gemist.
Het ritje had voor de man veel te kort geduurd. Hij deed ook zijn helm af en rustte het onder zijn arm. “Ik heb er geen woorden voor. Dit is 100 keer beter dan een auto. Ik wil straks inderdaad heel graag zelf op de gaspedalen drukken! Denk dat ik daar wel klaar voor ben.” Hij grijnsde net zo breed als Jared. Hij knikte bij zijn woorden. “Wat gebeurd er als ik val? Dan is je motor namelijk ook beschadigd? Ik wil die risico eigenlijk niet riskeren. Zou zonde zijn”
Terug naar boven Ga naar beneden
Jared Howe
Level 1
Jared Howe


Aantal berichten : 39
Registratiedatum : 12-03-15

Het race circuit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het race circuit   Het race circuit Icon_minitimewo maa 18, 2015 3:46 pm

Jared haalde even een hand door zijn haren en schudde zijn hoofd. “Ja, je kan motor rijden in een half jaar. Maar om het op topniveau te doen ben je wat jaren later.” Hij keek even naar Grey wanener hij wel eens naar de motoren wilde kijken. Hij zelf was er wel een beetje rustig mee en echt veel maakte het niet uit. Iedereen maakte wel eens een verwachting of een onder- of overschatting van dingen.
Glimlachend keek hij naar Grey en schudde zijn hoofd. “Eerlijk? Het was allemaal dankzij mijn baas dat ik daar heen kon. Ze hebben me een andere motor laten testen, en ook zij waren blij met wat ze zagen. Dus ze lieten mij, als dank, een motor samen stellen.” Legde hij uit. Geld had hij namelijk totaal niet. Maar zo nu en dan kreeg hij motors aangeboden of kocht zijn baas ze, en Jared? Die mocht er dan gewoon mee rijden en er mee ompochen.
Jared gaf eigenlijk nog niet eens de helft van de moeite op het circuit. Hij keek af en toe eens achterom, maar zodra ze de pit in kwamen had hij de enthousiaste reactie van Grey niet echt verwacht. Jared haalde wederom een hand door zijn haren en schudde zijn hoofd even. “Je drukt niet op de gaspedalen. Je draait ze.” Grapte hij daarna ook en hij keek hem verbaasd aan wanneer hij zich druk leek te maken over het vallen en de schade. Jared schudde zijn hoofd en een vriendelijke glimlach lag om zijn lippen. “Dat is wel het laatste waar jij je zorgen om hoeft te maken. Ik werk in een garage en schadeherstel is voor mij zo makkelijk als het a-b-c. Je moet je er dus niet druk om maken maar je gewoon laten gaan. Je kan auto rijden, dus weet je ook hoe je een bocht moet inschatten.” Jared liep naar zijn motor en stapte er op. Hij duwde hem met zijn benen achteruit waardoor hij naast de andere motor stond en keek nu naar Grey. “Welnu. Stap op, start de motor, helm op en gaan. Je merkt aan je motor wanneer je moet schakelen. Dan tik je met je linkervoet naar beneden. Hij staat nu in zijn vrij. Dus... En dan bij elke tik omhoog schakel je op.” Hij zelf startte zijn motor en zette zijn helm op. Hij tikte kort tegen zijn helm. “Grey, steek je duim op als je me nu hoort.” Zei hij als test wanneer ook Grey de helm op had. Hij had het spraakmechanisme geactiveerd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dean
Level 1
Dean


Aantal berichten : 405
Registratiedatum : 03-02-15

Het race circuit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het race circuit   Het race circuit Icon_minitimedo maa 19, 2015 10:01 pm

“Dat begrijp ik. Meestal duren lessen nemen en de theorie niet zo lang. Althans als je een beetje aanleg hebt om motor te kunnen rijden.” Dean bekeek nogmaals de pak wat hij aan had. “Waar heb jij je rijbewijs gehaald? Gewoon hier in Engeland?”
Schijnbaar had zijn baas genoeg flappen om te besteden. “Lucky you. Meeste mensen moeten alles toch zelf betalen. Maar niet iedereen heeft een talent om echt goed te kunnen motorrijden. Ofja… Ook races of aan wedstrijden deel te nemen.” Hij rekte zichzelf even een beetje uit. Alvast een beetje warmup.
Dean begon hard te lachen. “Jij hebt humor en sorry stomme vergissing van mij. Kun je zien dat ik een leek ben in dat motorrijden.” Gaf die eerlijk toe. De man keek Jared met een brede grijns aan. Dit was goed nieuws. Dus vallen maakte niets uit. Niet dat Dean er vanuit ging. Hij wilde helemaal niet vallen. Het moest hem gewoon in 1 keer lukken zonder te vallen. “Heb je daar diploma’s in of ben je gewoon zelf gaan sleutelen en met de jaren beter geworden?” Ja, Dean kon wel interesse tonen als hij dat wilde. En als het over een onderwerp ging wat hem interesseerde. “Inderdaad. Dat moet niet al te moeilijk zijn.” Zei met een toch iets lichte aarzeling. Hij was meestal altijd zo zeker van zichzelf. Dit was niets voor hem zo’n aarzeling in de stem.
Dean volgde zijn instructies op. Hij liep naar de motor, ging erop zitten en deed de helm op. Hij pakte de stuur en grijnsde. Heerlijk, dit gevoel al en hij was nog niet eens begonnen met rijden. Dean stak zijn duim naar hem op. “Ik hoor je luid en duidelijk. Wat is dit trouwens? Nieuw techniek? Vroeger moest je gewoon schreeuwen.” Zei de man lachend. Hij startte de motor en keek naar Jared. “Kunnen we?”
Terug naar boven Ga naar beneden
Jared Howe
Level 1
Jared Howe


Aantal berichten : 39
Registratiedatum : 12-03-15

Het race circuit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het race circuit   Het race circuit Icon_minitimeza maa 21, 2015 2:20 pm

Jared knikte even op de woorden van Grey en glimlachte. “Ik weet niet of het aanleg is of een erg sterke interesse. Mijn rijbewijs heb ik in Engeland gehaald.” Jared maakte alles in orde om zo te kunnen rijden en hij keek naar hem wanneer Grey hem als lucky bestempelde. “Ik werk hard voor mijn baas, en mijn baas beloont dat gedrag. Ik heb hem waarschijnlijk de flappen gemaakt waardoor ik de motor kon samenstellen.” Hij legde alles gewoon geduldig uit. Hij had dan ook alle tijd van de wereld.
Ergens voelde Jared zich verhoord, maar hij was niet te beroerd om te antwoorden. “Ik heb een hele lijst van opleidingen achter de rug. Ik studeer nu op de universiteit naar motor techniek. Heel moeilijk uit te leggen wat ik precies doe.” Hij had namelijk geen behoefte om sommige dingen te vertellen tegen iemand die hij nog niet goed kende. Daarnaast was een concept vertellen niet echt veilig voor de ontwikkeling.
Wanneer Grey op de motor was gaan zitten en hem duidelijk bleek te horen glimlachte Jared, al zag je dit niet door de helm. “Het is al vrij oud eigenlijk, maar het is gewoon handig. Dat schreeuwen was erg... nou ja... onprofessioneel.” Hij startte de motor en keek naar hem. “Ik rijd eerst een rondje achter je, dan een rondje voor je, en dan mag je helemaal zelf gaan rijden. Als er iets is, gewoon melden.” Legde Jared uit. Hij wachtte daarom ook tot Grey begon te rijden en reed dan achter hem aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dean
Level 1
Dean


Aantal berichten : 405
Registratiedatum : 03-02-15

Het race circuit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het race circuit   Het race circuit Icon_minitimeza maa 21, 2015 2:43 pm

"Ben je dan ook in Engeland geboren?" Dean had namelijk een Bulgaarse rijbewijs. Hij had vele papieren moet ondertekenen om hier met zijn rijbewijs te mogen rijden. Ook was het even wennen dat je op de linkse baan moest rijden hier in Engeland. Engelse waren een apart volk vond de man.
Dean knikte zwijgzaam bij zijn woorden. Jared was duidelijk een harde werker en tevens een motor addict. Deed de man ook wel wat anders buiten het motorrijden? Ook al herkende Dean zichzelf veel in Jared. Dit had hij precies met breakdancen en graffiti. Hij wilde uiteindelijk zijn eigen dansschool en daarbij ook een stuk waar hij graffiti les zou geven. Dat deed hij nu ook al maar de man had daar nog geen papieren voor. "Je bent goed bezig." Zei Dean met een vriendelijke glimlach. Feiten mochten gezegd worden. Universiteit... Hij was zeker niet dom. De meeste auto of motor monteurs, technicus waren alleen slim op dat gebied. Die kwamen niet veel verder dan een mbo diploma. Dean had zelf een HBO opleiding afgemaakt. Ook al lag het niveau in ieder land anders. "Hoeft ook niet. Zal voor mij toch als Chinees klinken." Gaf die oprecht toe.
Hij hoorde zijn eigen ademhaling die wat versneller klonk dan normaal. Zijn hart klopte haast in zijn keel en hij bevochtigde zijn lippen met zijn tong. Ja, hij was er klaar voor! En vrij ongeduldig. Hij wilde gassen. Dean stak zijn duim op als teken dat hij alles gehoord had.
Op dat moment gaf hij gas en scheurde hij zo vooruit. Hij had even moeite met het sturen en de hoeveelheid gas hij moest geven. Daarom slingerde hij ook even op het begin. Daarna werd het stabieler en leek hij er meer controle over te krijgen. De adrenaline pompte door zijn hele lichaam. "Dit is fucking vet!"
Terug naar boven Ga naar beneden
Jared Howe
Level 1
Jared Howe


Aantal berichten : 39
Registratiedatum : 12-03-15

Het race circuit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het race circuit   Het race circuit Icon_minitimeza maa 21, 2015 5:12 pm

Jared zag hoe Grey hem complimenteerde dat hij goed bezig was. "Nou, ik ben er al een tijdje mee bezig hé. Ik kan sleutelen aan een motor, maar ben ook bezig met nieuwe dingen ontwikkelen voor motoren. Best leuke hobby." Meer zei hij er dan ook niet over. Hij merkte aan Grey zijn houding dat hij graag wilde rijden en Jared zou hem niet tegen houden. Jared gaf hem er toestemming voor en hij gaf duidelijk een beetje te veel gas. Jared reed er rustig achteraan en was al snel weer bij hem. Hij reed even achterhem, soms schuin achter, soms bijna naast en wanneer Jared zag dat het goed ging kwam hij naast hem rijden. "Gaat super, probeer maar rustig steeds wat sneller te rijden. Je weet zelf hoe hard je durft. De limiet van die motor is 275 km/u ongeveer. Beetje langzamer als deze, maar je komt er wel achter hoe hard het gaat. Roep als er iets mis is." Jared had een verduisterende klep op zijn helm en hij knikte even en keek daarna weer naar de weg. Jared draaide nu het gas open en reed voor Grey, hield dit een halve ronde vol en gaf daarna meer gas. Weg was hij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Het race circuit Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het race circuit   Het race circuit Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Het race circuit
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Silverwood Academy  :: Het RPG :: Overige plekken-
Ga naar: